Bacon- och ostgratinerad kycklingfilé

Nu var det längesen det hände något på matfronten.

Men det händer saker i köket ändå!

I mellandagarna köpte jag mig en köksmaskin, en Bosch MUM6N22, som är min nya älskade bebis! :D
Bakade en massa bröd innan jul också, så jag har inte köpt bröd på flera veckor utan skafferiet har varit fullt med glöggbröd, rostbröd, frallor osv..
Maskinen funkar hur bra som helst. Bröden blir mumsiga!

 

Idag har jag iaf lagat denna mycket goda och enkla rätt

Bacon och ostgratinerad kycklingfilé

För 2 personer:

2 st kycklingfiléer
120 g bacon
2 dl crème fraiche
1-1.5 dl matlagningsgrädde
2 tsk senap
ca 1 msk vitt matlagningsvin
kryddor

1 tomat
1 dl riven ost

 

Skär kycklingen i skivor och stek. Lägg sedan i en form och stek baconet, som man kan skära i bitar om man vill.
Blanda créme fraiche med grädde, senap, vitt vin och vilka kryddor man vill. Häll över kycklingen och baconet. Skär tomaterna i skivor och lägg ovanpå. Strö över osten och ställ in i ugnen på 225 grader i 20-25 minuter.

Det åt vi tillsammans med pasta och grönsaker :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0