Massagesagor

Det blev ingen hundtrimmning igår.
Hamnade i soffan och sen kom jag inte därifrån innan det var dags för sängen.. :p
Så det får bli imorgon istället. Ska till tandläkaren på morgonen och så ska jag jobba ett par timmar på eftermiddagen, så det ska jag nog hinna med :)

Idag har det varit heldag i skolan. Började 8.30 och skulle sluta 16.30.
Vilket i sin tur betyder att jag går hemifrån vid 7 och skulle komma hem vid 19. Men idag hade vi tur och slutade 20 minuter tidigare, så jag var hemma vid 18. Träligt! Men ändå en timma bättre än vanliga fall:)

Vi har fått en massa bra tips idag, b.la. så har vi sjungt en massa ramsor och sånger. Dels för att lära oss nya men även för att tolka dom. Vad de egentligen betyder och vad de ger barnen. Både rent textmässigt men även om de ger barnen kroppsuppfattning, om de lär sig turtagning osv..
Sen pratade vi om att barn på förskolan ofta är stressade.
Det finns så många saker att göra, tempot är högt och de stressar upp varandra.
En tjej i gruppen hade vikarierat på en förskola där de använde massagesagor. Har aldrig hört talas om det innan, men det är helt klart nånting jag vill prova antingen på mina barn här i Bodafors eller under nån praktik :)
Ett bra sätt att få barnen att gå ner lite i varv :)

Dagen avslutades med att vi lekte två lekar, Kom alla mina kycklingar och Här är vi.
Sjukt roligt! haha.
Även dessa fick vi tolka och analysera.. Det är mycket intressant man inte har tänkt på innan!

Somnade i soffan med Hanke på min arm för nån vecka sen.
Myyyys!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0