Min vapedragare Hanke 2

När jag tänker på det så har jag en hund som är nästintill precis som jag vill att han ska vara..
Han är med mig överallt. Sitter jag vid datorn så ligger han vid mina fötter. Tittar jag på tv så ligger han i fåtöljen eller i soffan. Är jag i köket så ligger han i sängen och håller ett öga på mig.
Springer jag i skogen springer han precis bredvid mig utan att vika en tum. Om jag inte saktar ner förstås, för då hinner han både lukta på saker och samtidigt hålla ett öga på mig :p

Utmanar jag honom i läskiga saker, som att hoppa upp på jättehöga, liggande trästammar eller skutta över bäckar, så litar han på mig och med några uppmuntrande ord så gör han allt för att försöka.

Han är superbusig samtidigt som han kan ligga och sova med huvudet på min arm i soffan eller sängen. Han ställer upp på precis allt och blir fokuserd på en halvsekund.

Det som återstår för att komma till den perfekta hunden är
*att han inte ska vara rädd för andra hundar (men efter att han blev attackerad för ett tag sen så har jag lagt i en extra växel och han blir lite, lite bättre för varje dag!!)
*att han ska kunna gå lös hela tiden, även i samhället om jag av någon anledning skulle vilja ha honom lös när bilar susar förbi i 70 km/h.
*att han ska sluta skälla när det ringer på dörren och att han ska lära sig att figurerna i fönstrena är reflektioner på dom som är inomhus och inte människor som springer omkring ute i luften..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0