25 minuter!

Jag är väldigt petig med Hankes gång nu.
Han SKA lära sig att inte dra i koppel.
Att knuffa honom på låret fungerar inte längre.
(För alla som inte känner mig får jag kanske förtydliga att jag inte sparkar min hund, utan knuffar lätt för att få uppmärksamhet. Ingenting som skadar honom.)
Vi var alldeles för slappa med träningen. I början var han jätteduktig. Reagerade vid minsta petning och förstod att han inte skulle dra, men sen fattade han att det gick att dra utan att någon gjorde nåt åt det. (Allra minst husse, som Hanke lika gärna kunde ha i koppel själv.. ;))

Så. Nu använder jag alltså stanna metoden. Sjuuuuukt jobbigt är det. Idag skulle Hanke och jag gå runt dammen hade vi tänkt. Det tar ca 25-30 minuter allt som allt.
Idag tog det 25 minuter att gå till dammen. 15 minuter att gå runt och 15 minuter att gå hem.
Nästan 1 timma med andra ord. Den dubbla tiden mot vad det brukar ta!

Det gick en hund framför oss på vägen dit så Hanke var extra dragig och stressad.  Och vääldigt envis.
Jag är envisare och bestämde mig för att han inte skulle vinna. Vilket han heller inte gjorde :)
Men han var väldigt sur. Blängde på mig, muttrade, gnällde och skällde åt mig hela tiden.
Hanke drar. Matte stannar. Hanke blänger, muttrar och går till matte. Går där i 1 sekund, drar igen. Matte stannar, Hanke blänger, muttrar och går till matte. Går där i 1 sekund, gnäller, drar igen. osv.
Promenaderna är tråkiga.
Men det får dom vara ett tag nu, för jag är trött på att han drar.
Problemet är bara att husse inte alls är lika konsekvent med träningen...


Jaja.
Idag har jag pluggat inför tentan. Har 150 sidor kvar att sammanfatta innan fredag.. Jag hoppas att jag hinner med 50 innan dagen är slut.
Har hunnit med att träna också, är helt slut i armar och ben vilket känns väldigt bra :D
Nu är det dags att fixa med maten. Blir bakad potatis med baconröra och kotlett :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0