Urk!

Under eftermiddagens promenad med Hanke i samhället funderade jag över om jag och Jocke är de enda i Bodafors som vet vad en hundbajspåse är?
Mycket troligt är det så..

Något annat nämnvärt som hände under promenaden är att det var en sjö runtomkring hundbajstunnan. Jag stod nog i en minut och funderade över vilken väg som var bäst att ta för att komma fram till tunnan. Så redan där måste jag ha sett väldigt konstig ut. För att gå vidare till nästan tunna, som var ca 1 km, bort orkade jag inte.
Efter mycket funderingar tänkte jag att det nog var smidigast att ta "snövägen" och slippa gå i dem decimeterdjupa vattenpölen.
Snöhögen bestod av en snöhög som gick halvvägs fram till tunnan. Därifrån skulle jag kunna sträcka mig för att nå. Perfekt.
Jag tog ett steg ut på högen, och pang.
Där satt jag.
Snöhögen var bara ett par centimetrar tjock och under den fanns vatten, vatten, vatten.
Problemet löst! Med en sko full av vatten kunde jag ta ett långt steg ut i vattenplöen och jag kunde slänga påsen!

Som tur var tror jag inte att någon såg själva fallet. Eller när jag satt där i vattenpölen och funderade över vilket mitt nästa smarta drag skulle vara.
Jag lyckades iaf hålla de största delarna av mina kläder torra. Med den ena foten i vattnet, den andra på lite grundare vattennivåer, och både händerna i vattenpölen lyckades jag hålla mig ovanför det värsta.
Fallet resulterade iaf i att mina händer blev fulla av småsår, sånna där som inte syns men som kommer göra väääldigt ont när jag spritar händerna på praktiken imorn!
Jag gick dessutom hem med en grådassig vänstersko, en (faktiskt ganska fin) kolsvart högersko som plaskade vid alla steg jag tog och lämnade blöta avtryck hela vägen hem och ett högerbyxben som var mycket vackert blött 5 cm upp på benet.

Hårfönens arbete blir ikväll med andra ord att torka en sko.
När jag blir stor vill jag ha en såndär grej med slangar som det kommer varm luft i som man kan sätta i skorna.
En sån som mamma och pappa har :D

En sån! :D


Våran lilla soldyrkare, som efter måndagens promenad sprang ifrån mig i trappan och satte sig i solen vid förrådsdörren och vägrade följa med in.

Kommentarer
Postat av: s a n n a

hahaha :b

2011-03-25 @ 11:46:48
URL: http://sannnnnnnna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0