Ensam hemma

Nu har jag nog sovit min första natt i lägenheten helt ensam, annars brukar ju Jocke dyka upp runt halv ett :p
Men i natt har han varit hos en kompis och spelat datorspel. haha.
Jag var där igårkväll, satt iofs inte spelade dator utan jag satt i soffan med Elin och Josse och glodde på diverse tv-program.  :p
Vid elva gav jag upp och åkte hem och det var lite skumt att komma hem till lägenheten själv så sent.
Som tur var blev jag mött i dörren av ett vitt yrväder med en svans som gick så fort att man knappt såg den. :D

Om jag skulle ha bott själv skulle jag nog aldrig klarat mig utan en hund. Fy vad ensamt.
Det är tur att jag har min lilla Hank :)
Som möter mig i dörren, glatt följer med ut och kissar trots att klockan snart är tolv och sen lägger sig och sover på kudden bredvid mig.
Nu på morgonen har han legat tyst och sovit tills jag öppnade ögonen, då blev det pussattack ;)

Idag ska han få åka till mamma och pappa. Ska tillbaka till min datornördiga pojkvän och umgås med de andra datornördiga gubbarnas fruar.
Hanke går tyvärr inte ihop med en av killarna, han får panik och skäller i flera timmar :/ så då får det bli Höagagärde för hans del, något som han absolut inte har något emot :D


Måste avsluta med ett citat ur en av våra kursböcker..
"Hur underligt det än låter måste vi se barn först och främst som människor, lika och olika andra människor."

Jag läste nog om den meningen fem gånger innan jag förstod att jag läste rätt.
Vad ska vi se dem som annars? Fåglar, dockor, hundar, robotar..?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0