Fler hundar

I lördags hade jag återigen en intensiv hunddag.
De två senaste månaderna har valpkurs, allmänlydnadskurs och hundungdomsträningen avlöst varadra. Gärna allt på samma dag också.. ^^

I lördags hade vi promenad på schemat för ungdomsgruppen.
Vi gick omkring i skogen och pratade, tränade på att han hundarna lösa osv.
Hanke var över förväntan duktig och sprang lös trots att två andra hundar var lösa samtidigt!
Några ryck fick han och ville busa, men vad kan man egentligen förvänta sig? :p



Direkt efter den träningen var det dags för spår-/sökdag med allmänlydnadsdeltagarna.
Jag hade hand om sökrutan och alla vovvar visade upp oandade talanger.
Några förare fattade nog inte riktigt vad sök gick ut på. Men jaja, är dom intresserade så får dom väl gå kurs eller nåt :p


Jag hade med Hanke för att visa hur sök gick till.
De första tre omgångarna var han superduktig, men sen kom tröttheten ifatt honom efter flera timmars aktiviteter så då fick jag visa själv så gott det gick :p
Mellan hans "uppvisningpass" låg han och tittade på de andra hundarna och lekte med pinnar..
Duktiga vovve!

Kommentarer
Postat av: Sara

Hej hej!

Ja, du har ju helt rätt :) Ungefär varannan vecka tänker jag att jag ska prova något annat med Texas, något med mer fart och mindre precision. Saken är ju den att JAG tycker att lydnad är mycket roligare. Det känns svårt att bli motiverad när man inte själv är sugen.



Rallylydnad är väl det jag spanat in så smått och är sugen på att prova. Jag tänkte att det skulle vara ett bra komplement till lydnaden och att Texas skulle få igång lite mer glädje.



Vi får se hur det blir. I vilket fall måste jag sluta vara besviken på min hund för att han är som han är.

2011-05-23 @ 09:48:10
URL: http://livetmedtexas.wordpress.com/
Postat av: Sara

Ja, vi får prova oss fram lite. Tänkte att det skulle bli just en sån effekt av agilityn, att jag skulle börja gilla den för att Texas skulle älska den, men varken jag eller Texas blev så sugna när vi gick en kurs. Det var iofs typ bara teori och handling så kanske ger vi det en ny chans med lite mer hinder och praktik. Rallylydnad kan nog passa oss båda. Freestyle har jag varit inne på men vet inte var jag ska börja.



Ett stort problem är att det typ bara finns lydnadsfolk på klubben. Vi har en duktig agilitytjej och henne gick jag kurs för. Agility kan jag nog få hjälp med om jag har lust. Men de andra sporterna finns inte alls hos oss, alltså rallylydnad och freestyle. Svårt att sätta igång när ingen kan något. Får försöka ta tag i det, kanske över sommaren.

2011-05-23 @ 13:54:48
URL: http://livetmedtexas.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0