Hundklubben

Igår hade jag min sista kurs för våren. Det var allmänlydnaden som vi hade avslut på. :)
Det har varit väldigt kul med kurserna, men det har varit väldigt mycket på en gång.
Valpkurs, allmänlydnadskurs och ungdomsträningen.
Men nu har jag bara ungdsomträningen kvar under sommaren, och den kommer inte vara så intensiv eftersom många åker iväg och så.
Sen tar vi nya tag i höst.

Idag tog jag ledigt från skolan. Vi hade, en som jag anser vara, "onödig" föreläsning.
Eftersom jag ändå skulle in till Nässjö tog jag med Hanke och åkte till hunklubben istället. :)
Tränade fotgång, inkallningar, platsliggning, hopp över hinder, apportering och markering av spårapporter.
Det var alldeles för längesen jag tränade och verkligen satsade på bara Hanke. Det sista har det mest varit att vi har tränat en stund innan jag har haft kurs och en stund efter. + att han har fått vara med och visa upp hur olika saker ska gå till ibland.
Men jag har uppenbarligen varit för stressad för att se hur han har utvecklats.
Fotgången har han kommit hur långt som helst med och apporteringen, som vi inte har övat på det senaste året satt hur bra som helst!
Markering av spårapporter var det också jättelängesen vi tränade på, men han la sig ner så fort han kom fram till dom! Nu gäller det bara att jag tar tag i det ordentligt, sen ska dom ut i spåret så blir det en ännu större utmaning för honom!
Hopp över hinder är ingenting vi har tränat på alls, ville bara se om han utför ett hopp trots att det är ett täckt hinder. Och det gjorde han uppenbarligen.




Efter 1 timmas träning och 1 timmas promenad är han ganska nöjd med livet och sover i sängen, om än bara för en liten stund..


Någon som däremot säkerligen kan tänka sig att sova igenom en hel dag, det är Bigglez.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0